Controle over je persoonsgegevens

Controle over je persoonsgegevens

Wist je dat je de meeste persoonsgegevens bij ons zelf kunt inzien en wijzigen? Ga hiervoor naar het profiel van jouw TOTO-account.

Checklist

Checklist

Heb je een vraag of verzoek aan ons over het inzien of wijzigen van jouw persoonsgegevens? Lees dan onderstaande checklist zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

A. Stuur een e-mail naar toto@nederlandseloterij.nl

B. Zet duidelijk in de aanhef van je e-mail waar je vraag over gaat

  • Recht op inzage van je gegevens: als je wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben.
  • Recht op rectificatie: als je gegevens wilt laten aanpassen. Lees dan hier meer informatie.
  • Recht op bezwaar: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij (een deel van jouw) gegevens gebruikt voor een bepaald doel. Zoals het gebruik van je e-mailadres of telefoonnummer voor commerciĆ«le doeleinden.
  • Recht op gegevenswissing: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij beschikt over jouw gegevens .
  • Recht op beperking van verwerking: als je wilt dat Nederlandse Loterij minder persoonsgegevens van jou gebruikt.
  • Recht op dataportabiliteit: als je wilt dat Nederlandse Loterij jouw persoonsgegevens overdraagt aan een andere partij.
  • Recht op menselijke blik bij geautomatiseerde besluitvorming: in geval van er op basis van jouw persoonsgegevens geautomatiseerd een besluit wordt genomen, mag je ons vragen om dit door een medewerker te laten controleren.

C. Vermeld in je e-mail jouw gegevens

  • Je voornaam, tussenvoegsel, achternaam, straat, huisnummer, postcode en woonplaats.
  • Het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken voor eventuele vragen.

D. Stuur een kopie van je legitimatiebewijs mee ter verificatie

  • Om er zeker van te zijn dat de opgevraagde gegevens niet in verkeerde handen vallen, vragen we je een kopie legitimatie mee te sturen met je verzoek (in het geval je bezwaar maakt tegen gebruik van je telefoonnummer en/of e-mailadres voor commerciĆ«le doelen, hoef je geen kopie legitimatiebewijs mee te sturen).

  • Meer over het veilig aanleveren van deze gegevens lees je hier.

Je ontvangt binnen 5 dagen van ons een reactie waar in wij vermelden of de wijziging gelukt is.

Let op: indien je jouw vraag of verzoek (ook) wilt indien voor het gebruik van jouw gegevens door de Loterijen van Nederlandse Loterij (Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Lucky Day, Krasloten en Miljoenenspel) dien je deze email (ook) te sturen naar consumentenprivacy@nederlandseloterij.nl.