Controle over je persoonsgegevens

Controle over je persoonsgegevens

Wist je dat je de meeste persoonsgegevens bij ons zelf kunt inzien en wijzigen? Ga hiervoor naar het profiel van jouw TOTO-account.

Checklist

Checklist

Heb je een vraag of verzoek aan ons over het inzien of wijzigen van jouw persoonsgegevens? Lees dan onderstaande checklist zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

A. Stuur een e-mail naar toto@nederlandseloterij.nl en beschrijf daarin jouw verzoek

B. Zet duidelijk in de aanhef van je e-mail waar je vraag over gaat

  • Recht op inzage van je gegevens: als je wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben.
  • Recht op wijzigen van je gegevens: als je gegevens wilt laten aanpassen. Wil je je bankrekeningnummer wijzigen? Lees dan hier meer informatie.
  • Recht op bezwaar: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij (een deel van jouw) gegevens gebruikt voor een bepaald doel. Zoals het gebruik van je e-mailadres of telefoonnummer voor commerciële doeleinden.
  • Recht op gegevenswissing: als je niet wilt dat Nederlandse Loterij beschikt over jouw gegevens .
  • Recht op beperking van verwerking: als je wilt dat Nederlandse Loterij minder persoonsgegevens van jou gebruikt.
  • Recht op dataportabiliteit: als je wilt dat Nederlandse Loterij jouw persoonsgegevens overdraagt aan een andere partij.
  • Recht op menselijke blik bij geautomatiseerde besluitvorming: in geval van er op basis van jouw persoonsgegevens geautomatiseerd een besluit wordt genomen, mag je ons vragen om dit door een medewerker te laten controleren.

C. Vermeld in je e-mail jouw gegevens

  • Je voornaam, tussenvoegsel, achternaam, straat, huisnummer, postcode en woonplaats.
  • Het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken voor eventuele vragen.

    Met deze gegevens kunnen we een koppeling maken met onze klantenadministratie. Wij vinden het belangrijk dat wij jou kunnen bereiken om de behandeling van je verzoek voorspoedig te laten verlopen. Het helpt ons als je je telefoonnummer vermeldt in je e-mail. Hierdoor kunnen we je, naast e-mail of per post, sneller en makkelijker bereiken in het geval van het opvragen van nadere gegevens of het geven van een toelichting op de behandeling van je verzoek.

D. Stuur in geval van een wijziging van je gegevens ook een kopie van je legitimatiebewijs mee

  • Maak je gebruik van je recht op wijzigen voor het aanpassen van je naam of geboortedatum? In dat geval zijn wij wettelijk verplicht om te controleren of je gegevens juist zijn en of je staat ingeschreven in het kansspelregister met je gewijzigde gegevens. Voor het uitvoeren van deze controle hebben wij een veilige kopie van je legitimatiebewijs en je BSN nodig.

  • Na de controle in het kansspelregister verwijderen wij direct je BSN uit onze systemen.

  • Een veilige kopie maak je door het afschermen van gegevens zoals BSN en nationaliteit. Hiervoor kan je de Kopie ID-app gebruiken van Rijksoverheid. Meer over het veilig aanleveren van deze gegevens lees je hier.

Je ontvangt binnen één maand van ons een reactie waar in wij vermelden of de wijziging gelukt is.