Bankrekeningnummer wijzigen

Bankrekeningnummer wijzigen

Wil je dat de opgewaardeerde bedragen van TOTO van een andere rekening worden afgeschreven? Of wil je gewonnen bedragen naar een ander bankrekeningnummer laten storten? Dan kun je je bankrekeningnummer wijzigen.

Wanneer kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Wanneer kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Als je meespeelt met TOTO Sport en/of TOTO Casino gelden er streng(ere), wettelijke regels voor het wijzigen van je bankrekeningnummer. Op deze pagina leggen wij aan jou uit hoe jij je houdt aan deze regels:

  1. Het nieuwe bankrekeningnummer staat op jouw naam;

  2. Het nieuwe bankrekeningnummer hoort niet bij een zakelijke rekening, en;

  3. Je hebt eerder een betaling gedaan vanaf het nieuwe bankrekeningnummer naar je wallet (opwaarderen wallet).

Voldoe jij aan deze drie punten? Dan kan je ons vragen om jouw bankrekeningnummer te wijzigen.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Binnenkort kan je in de Mijn Omgeving van TOTO je bankrekeningnummer wijzigen. Tot die tijd helpt onze Klantenservice je hier graag bij. Stuur ons daarom een e-mail met de volgende gegevens:

  1. Stuur ons een e-mailbericht met het onderwerp 'Wijzigen bankrekeningnummer'.

  2. Stuur dit e-mailbericht vanaf het e-mailadres wat wij van jou kennen. Zo weten wij zeker dat het verzoek van jou afkomstig is.

  3. Vermeld in de e-mail:

    -Je naam;
    -Postcode en huisnummer;
    -Geboortedatum;
    -De naam van de bank en de laatste 5 cijfers van het huidige rekeningnummer dat we van je gebruiken;
    -Nieuwe rekeningnummer;
    -Geef eventueel aan op welke datum de wijziging in moet gaan en vermeld het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken voor eventuele vragen.

  4. Staat het nieuwe bankrekeningnummer op jouw naam en die van iemand anders? Stuur ons dan ook een kopie van je bankpas toe. We controleren of de gegevens op jouw bankpas overeenkomen met de gegevens in je TOTO account.

Per email kun je deze gegevens mailen naar toto@nederlandseloterij.nl of per post naar: Nederlandse Loterij, Postbus 818 2700 AV, Zoetermeer.

Je ontvangt binnen vijf dagen van ons een reactie waar in wij vermelden of de wijziging gelukt is.

Waarom moet ik deze informatie sturen voor het wijzigen van mijn bankrekeningnummer?

Waarom moet ik deze informatie sturen voor het wijzigen van mijn bankrekeningnummer?

Omdat we je bankrekeningnummer gebruiken voor het uitbetalen van je gewonnen prijzen, willen we zeker zijn dat het bankrekeningnummer dat wij gebruiken echt van jou is en dat jij het verzoek hebt ingediend. Met deze informatie voeren we deze controles uit. Hiermee verkleinen we de kans op misbruik en eventuele illegale activiteiten met jouw account.

Wat moet ik doen als ik ga overstappen naar een nieuwe bank?

Wat moet ik doen als ik ga overstappen naar een nieuwe bank?

Maak je gebruik van de overstapservice van je nieuwe bank, dan stuurt jouw bank ons je nieuwe bankrekeningnummer. Let op: ook bij de IBAN overstapservice moet je voldoen aan de wettelijke regels voor het aanpassen van je bankrekeningnummer bij TOTO. Is het nieuwe rekeningnummer geen zakelijke rekening en heb je al eerder een betaling overgemaakt vanaf het nieuwe rekeningnummer naar je wallet, dan nemen we je verzoek in behandeling. Wij verwerken het na ontvangst binnen maximaal vijf werkdagen. Zodra je verzoek is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging dat alles succesvol is verwerkt.